Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Ninni - 25 oktober 2007 20:38

Dags att skriva en liten rad igen....

Idag är det min sambos födelsedag... Grattis Grattis!!

Så  vid typ 05,20 ringde min klocka för att vi skulle hinna Gratta Jonas innan han skulle till jobbet... Fin fin sång blev det   

Det som stod högst upp på listan (eller det var nästan det enda) var en ny & fin jaktkniv.. Så det fick han.. Han sa att den var fin & att han blev nöjd så det får vi väl tro på   

Sen när han väl gått till jobbet passade jag & tjejerna på att krypa ner i sängen & kolla lite på Tv tills dom skulle upp för att hinna göra sig klara till skolan.. Jag blev lite sömnig & kröp återigen ner & kollade på Tv & somnade även en liten stund, sååå skönt...


Då min mamma är iväg med jobbet på nån resa & inte kommer hem förräns imorgon så bjöd jag pappsen på middag & även systersonen Oskar då han skulel sova hos morfar så han inte skulle hitta på några hyss när han var själv   

Jonas hade dagen till ära valt Älgfilé, potatis, sås & grönsaker.. Så det fick det bli & det smakade ju gott   

När vi nästan ätit klart kom Maire & Catherine, dom skulle hämta lite vilt & med sig hade dom en Tårta från Roddys i Ljungby som det smaskades på & pappa hade nån vetekrans med "gegga" på...


Nu är huset tomt igen & barnen har somnat.. Jonas står & diskar (ja det får han göra rätt om det är hans födelsedag, jag diskade en mega disk innan idag) Jag sitter här en liten stund, skulle egentligen packa nåt men känner inte att orken finns, vill helst krypa ner i soffan under en filt med en stor bunke popcorn & kolla lite på tv.. Vi får väl se...


   


Av Ninni - 25 oktober 2007 12:53

En blondin ringer sin pojkvän o säger.
 -Kan du komma och hjälpa mig, jag har ett jättepussel och jag kan inte
för mitt liv komma på hur jag skall göra
 - Vad skall det bli när det blir klart ? , frågar pojkvännen
 Blondinen säger
 - Enligt bilden på lådan så skall det bli en tupp.
Pojkvännen bestämmer sig för att åka dit o hjälpa henne.
När han kommer dit visar hon honom alla pusselbitar som ligger på
bordet.
Han tittar på bitarna en stund sen säger han
 - För det första så spelar det ingen roll vad vi än gör, vi kommer
aldrig att kunna sätta ihop nått som liknar en tupp.
Han tar hennes hand och fortsätter
 - Nu tar vi en kopp kaffe och sen  stoppar vi tillbaka alla cornflakes

Ovido - Quiz & Flashcards