Alla inlägg under april 2008

Av Ninni - 7 april 2008 11:15

Igår hade vi en riktigt skön förmiddag, ingen som skulle iväg & vi behövde inte alls stressa, så underbart, tycker att annars är det alltid någon som ska iväg på nålsting som gör att man inte bara kan ta det lugnt & skönt på morgonen…

Tova vaknade på natten mellan lördag & söndag & var ledsen, hon hade ont i huvudet & hade feber.. Loka var dålig i magen & behövde ut flera gånger på natten så tur var det väl att vi hade en lugn söndags förmiddag…

Jonas körde ved & jag pysslade & donade lite.. Tova kollade på Tv & hade det så där skönt & slappt som man ska ha det när man är sjuk..

Ebba var ju i Skåne igår & Köpte 2 hästar med Helene, D-Ponnyn Bubbas på 24år & B-Ponnyn Totta på 16år . Bubbas ska bli Ebbas ridhäst & Totta går ju med att rida & det får ju bli Tova isfall för Ebba är för stor, men Totta går ju även att köra.

Dessa 2 hästar har tidigare bott i Skåne hos samma tjej i 12år…

Tova är ju inte ås hemskt intresserad av hästarna utan håller sig hellre till 4-hjulingen & åker traktor med min pappa & så =0)

Men hon ville ändå ut & kolla på Bubbas & Totta & det fick hon en kortis då hon hade feber… Ebba red när vi kom & det var bara 2 ggr som hon red Bubbas & det gick jätte bra, först höll Helene Bubbas i Grimskaft bara för trygghetens skull men sen red hon själv & tro det eller ej men rätt var det var så travar Ebba själv & det såg faktiskt ganska bra ut, mycket bättre än när Helene var med, fniss… Hon försökte med upp-ner-upp-ner men Ebba fick inte ihop takten ändå…

Sen gick vi in & kollade lite på Totta, en liten tjockis som var lite ouppfostrad så henne gillade inte Ebba hehe, Bubbas däremot verkar mycket snäll…

Jag passade på att borra ner nästan & dra ett djup ande tag i Bubbas päls, det luktar ju så underbart.. Ibland kommer jag nog smita med dit & bara pyssla om dom lite.. För man blir allt lite hästsjuk när man är där…

Nog om hysteriet =0)

Tova är här idag då jag ändå var ledig & hon är hemma & är sjuk så Helene slapp ta ledigt från jobbet…

Fick dock ett sms i morse att även Ebba var hemma men Micke hade kommit hem inatt så han är hemma & slappar med Ebba & Tova vill ändå stanna här…

Loka är fortfarande konstig i magen, stackars Loka…

Ikväll är det klubben som gäller, lär väl inte bli någon träning med Loka då hon inte mår riktigt 100 men vi kan träna passivitet & kolla på dom andra & sen ska vi planera våran valpkurs som snart drar igång..

Nä, nu ska jag ta & fortstätta med städningen & tvätten…

Lägger in en bild på Ebba & Bubbas från igår, den är dock inte av den bästa kvalitén men den får duga så länge, det var mörkt & jag fick Zooma ganska bra..

Av Ninni - 5 april 2008 14:23

Så nu var det dags att skriva lite igen...


Det har ju hänt en hel del sen jag skrev sist.

Jonas & Jaffa har tävlat.. Workingtest.. Dom kom på 4 plats trots att dom hade 2 nollar (utan 5st) men på dom övringa 3 var det 17, 18 resp 19 poäng av 20 möjliga.. Idag har dom tävlat igen & jag vet inte poängen men dom slutade iaf på 3 plats.. Grattis Grattis, får ju veta mer när dom kommer hem..

Veckan har varit ganska lugn på jobb fronten & kommer nog var det nu ett tag framöver, men jag har små halv hemliga planer, får se OM dom blir verkliga...

Däremot har det varot massa annat i veckan, måndags så var det dags för Tova att gå till Tandläkaren.. Och jag & Zandra hade telefon tid till våran valpkurs..

Tisdag så jobbade jag lite på em & sen hem & fixa & dona & vi var nere vid sjön & tränade Jaffa & dom andra lite med...

Onsdags var det dags för Ebba att gå till tandläkaren, både 2 hade fina tänder utan hål & dom bortade dom ganska bra med bara smååå missar.. Hem & lagade middag för att sen åka & städa på kvällen, mindre skoj men det ger ju lite pengar iaf...

Torsdag, då var det dags för hundarna att få sig varsin vacc spruta hos veterinären & jag hade lovat barnen att få varsin klocka & det hann vi med det me =0)

Hem & fixa mat för att sen åka till klubben, men det bidde ingen klubbem då Zandra & jag skulle åkt & hon hade så ont i magen at vi struntade i det, ganska skönt med en hemma kväll faktiskt =0) Åkte bara ner till sjön & tränade lite till...

Igår Fredag jobbade jag 9-13 & sen hem & göra allt som ska göra hemma & vara ute & fixa & dona i trädgården, finns verkligen MASSOR att göra i denna trädgården.. Det är ju gräs som inte är klippt på 1år, glas/metall/porslin & massa skit ÖVERALLT *SUCK* men skam den som ger sig... Jag håller på att göra en "trappa" i trädgården då det är stor nivå skillnad, mellan 2 bitar...

Sen hade vi en lugn fredags kväll, SÅ skönt..


Idag då.. Jonas är & tävlar jakt med Jaffa som jag skrev där uppe =0)

Ebba är med Mamma Helene i Skåne nånstans & kollar på 2 Ponnysar som dom kanske ska köpa & OM dom ska köpas så följer dom med hem idag.. Får vi väl åka & beskåda dom imorgon eller ev ikväll..

Tova ville INTE med utan stannde hellre hemma med mig & hon & syrrans 2 döttrar har lekt & busat här nu i några timmar & vi avslutade med att äta bullen med bröd & mos.. Sen for dom hem...

Tova är & åker traktor med min pappa, det tyckte hon var skoj, så jag tror alla är ganska nöjda med denna dagen då vi verkligen gjort lite allt möjligt, rätt om den inte riktigt blev som jag planerat, men jag har ju varit i trädgården & donat, städat, tvättat & bjudit på lite mat =0)


Skulle behöva tanka bilen, ska fara iväg & göra det ikväll eller imorgon, beror på om jag ändå har nåt ärende att uträtta...


Loka & Zingo ligger & tuggar på varsitt ben, dom har ju varit med mig ute typ hela dagen =0) Härligt...


Ovido - Quiz & Flashcards