Alla inlägg under juli 2008

Av Ninni - 16 juli 2008 22:36

Av Ninni - 14 juli 2008 18:39

Nu har det avverkats 1 vecka på semestern, gud vad tiden går..

Förra fredagen åkte jag & barnen ner till Stugan i Halmstad efter att jag slutat jobba, packat in det sista i bilen & fixat iordning här hemma... Jonas & Jaffa åkte redan på morgonen då dom skulle på Jaktinternat utanför Simlångsdalen hela helgen...


Vi har haft ganska hyfsat väder & vi har varit nere & badat i havet ett par gånger.. Spelat Minigolf, käkat glass & bara haft det lugnt & skönt. Barnen har givetvis varit en heldel i lekparken & härjat runt & så har vi haft mysiga promenader med hundarna & även nåt litet träningstillfälle =0)

Det är många som kollar lite extra när man är ute & går, speciellt om man går med alla 3 hundarna själv.. Måste säga att ibland kan man verkligen sträcka på sig lite extra, en av rundorna jag gick själv med alla 3 så mötte jag flertalet hundar som betede sig inte riktigt som jag vill, (skäller, mopsar upp sig, gär små utfall & som får släpas/dras bort) men inte nån av gångerna har våra hundar skött sig illa.. Loka kollar mest på dom & undrar var dom vill (för dom mesta är ju småhundar) Jaffa blir nyfiken men bryr sig inte nämvärt.. Ammy hon blir mest nyfiken & lite studsboll när vi mötte hundar, hon trodde typ att alla ville leka...


Hmm kanske ska berätta att Zingo är på semester hos Catherine & Roger & vi har deras Ammy (som Jaffa är faster till) en 1årig liten tjej med spring i benen som väldigt snabbt infann sig i våran flock & att hon då var minst =0) Men det funkar verkligen kanon, hon är en trevlig & go tjej som gillar mys & kel, är lite i spökåldern & skäller men oftast tror jag inte hon fattar varför, hi hi.. Hennes matte (Catherine)säger att hon endast har 2 hjärnceller & att dom bitvis inte sammarrbetar, måste hålla med ibland Hihi, men det har med åldern att göra & hennes stora nyfikenhet.. Som hundar lite i allmänhet i den åldern... Men om det bara är lugnt & stilla kan hon även apportera dummisar (de du Catherine, det funkade idag, inne i köket, skam den som ger sig, fniss) annars har jag kört lite lydnad med Ammy & även med Loka förstås men JISSES vilken skillnad, det är ju som natt & dag (inte bara på färgen) Verkligen skoj att testa på nåt nytt jag behöver ju en nytändning i min träning & det kanske jag får nu med Ammy, jag är ju van vid en hund som nästan jämt ifrågasätter det jag ber om, eller rättare sagt hon försöker själv lista ut ett smartare sätt än det jag sagt, man kan nöta, nöta & nöta samma sak utan nåt större resultat & sen rätt var det är så trillar poletten ner & sen sitter det..

Ammy har ju mer fart & fläkt (rätt om Loka är en fartif Rottis) är mer lättlärd & helt annorlunda att träna..


Säg inte detta till nån, men jag föreslog att Ammy kan stanna hos oss så kan Catherine ha Zingo.. hihi... Jag vet ju att Roger gillar Zingo *blink blink*

Men det är verkligen SÅ mycket enklare med samma kön, man behöver aldrig oroa sig för nånting, det känns som om jag alltid har ett litet vakande öga när vi har Zingo eftersom det då är båda könen..


Nu ska jag sluta babbla & så ska jag försöka ta lite kort på hundarna imorgon, Ammy & Jaffa är ganska lika, först hade jag svårt att se vem som var vem i vissa lägen men nu tycker jag inte det är så farligt....


Nu ska jag tvätta lite, blir ju en del efter man varit på semester..

Ovido - Quiz & Flashcards