Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Var är Vintern??

Av Ninni - 9 januari 2012 10:19

Snön lyser på dom mesta ställena med sin frånvaro... Just här hemma är det snö & nån kilometer bort sen är det grönt.. Förstår inte vad som händer med våra årstider, dom är ju helt knasiga.. Att inte få ha en vit Julafton är knasigt..


Jul, Nyår & alla Födelsedagar vi har då är nu avklarade & nästa förlesedag är inte förrän 20 Mars.. Men innan dess ska vi ha Barndop.. Söndag är det dags för Lill Killen att döpas & det ihop med Kompisen Max.. Ska bli kul med "Dubbel dop" Det hade vi planer på även när Maja döptes & då ihop med Max Storebror Bob.. Men det gick inte att få ihop ett datum... Vi har ju båda gångerna lyckats få barnen med bara några dagars mellanrum  


Dopklänningen är lämnad till min mamma. Hon får äran även denna gången att tvätta den & byta band...


Nopp nu är det dags att busa lite med tjejjan innan det är dags för lunch, idag blir det Pannkakor..Lillebror tar en liten tupplur....



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 14 maj 2012 13:20

Ja, som rubriken lyder har jag & Loka tävlat lydnad (Lkl1)   Det är väl inget direkt konstigt med att tävla lydnad.. Nä, egentligen inte, men saker är den att Loka numera fyllt 9år & vi inte tävlat på 4år & även lagt träningen på is ett bra tag.....

Av Ninni - 20 januari 2012 14:20

Idag är det 3månader sen Teo kom till världen... Min Lille Pojke, eller lille & lille han är en ganska rejäl grabb   2½månadvägde han 7,1kg & har nu storlek 68 i kläder,... Var tog min lille bebis vägen.....   Familjen är äntligen samlad igen Ebb...

Av Ninni - 28 december 2011 19:48

Barnvagnar i affärerna.. Fy idag har vi varit i stan, hade tänkt handla lite kläder till lill killen (som växer så det knakar & nu börjar behöva 68 endast liite drygt 2månader ung) Folk är ju nästan hysteriska när det gäller rea, själv hatar jag i ...

Av Ninni - 27 december 2011 20:29

Ja, jag funderar starkt på om jag ska ut med julen... Vet inte riktigt varför men jag har inte haft nån julkänsla alls iår, kanske beror det på att det är helt grönt ute eller nåt annat som jag inte vet... Tror nog att stakar, stjärnor, granen, gardr...

Av Ninni - 24 december 2011 15:27

Kalle Anka snurrar på tvn & barnen är spända i väntan på tomten... Kl 16 har visst "Trötte-Li" tomten sagt att han kan komma om han får på hjulen på släden  för det är ack så grönt ute så några medar funkar inte alls idag..   Nu läggs paketerna u...

Ovido - Quiz & Flashcards