Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Ingen flitig bloggare precis...

Av Ninni - 3 februari 2009 10:34

Nä det kan man väl knappast beskylla mig för, att vara en flitig bloggare....


Jag har inte skrivit nåt på hur länge som helst.. Tycker det är jätet skoj att läsa andras bloggar men jag saknar en "författar ådra" & det blir bara uppstyltat & konstigt...


MASSOR har ju hänt sen sist..  givetvis...

Min lilla pappa blev allvarligt sjuk i höstas & allt annat fick lämna plats för det... Han råkade ut för en sorts "mördarbakterier" som höll på att ta kål på honom, det lev många operationer & kritiska stunder men tack vare intensiv vården i Karlskrona & dess tryckkammarbehandlingar & operationer så överlevde han.. Men det var mycket tuffa 5 dygn i Karlskrona, se pappa ligga i respirator & inte veta om han skulle klara sig eller inte, men tack & lov gjorde han det.. Fy va man kände sig maktlös..

När dom dygnen hade gått blev det Ljungbys intensiv i några dagar för att sen kunna skrivas till Kirurgiska avledningen i Växjö, det har tagit väldigt lång tid & sviterna sitter fortfarande i, men han mår bra & allt blir bättre & bättre, men kroppen tog mycket stryk & inte för tala om vad kroppen förtvinar i muskler & det när man är dålig...

Nog om det................


Flera födelsedagar har klarats av & även Jul & nyår, flertalet sjukdomar kretsar runt, vinterkräksjukan & influensa & allt vad det är men "peppar peppar ta i trä"  ÄN så länge har vi klarat oss, bara lite förkylningar & hosta..


Annars knallar väl vardagen på som vanligt, det är städning, tvättning, matlagning & allt som hör hundarna till & sen det där som kallas jobb infinner sin visst ibland med....


Ebba har legat låg med "hästeriet" ett tag men har nu fått ett uppsving igen, stallet mockas varje dag utan större protester eller oftast inga alls.. Rida går det att göra när vädret tilllåter, dock numera på Shettisen Totta istället fö D ponnyn Bubbas, han är nämligen trots sins 27år oförskämt pigg & busig & blir så sprallig & glad när det är galopp eller hoppning att barnen dimper i backen.....

Tova har ju inte nån större intresse för hästarna utan kör hellre på 4hjulingen eller cyklar en sväng.....


Förra veckan var jag hundvakt, åt Kompisen Zandras ena Rottweiler hane Maq, trots att Loka är dubbelt så gammal som Maq är hon endast hälften så stor... Ska lägga in en bild senare så får ni själva se...


Nu ligger Katten Kurt på min arm & det blir lite knivigt att skriva... Jag ska försöka att uppdatera LITE oftare än innan (inte så svårt kanske)


Bye bye

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 14 maj 2012 13:20

Ja, som rubriken lyder har jag & Loka tävlat lydnad (Lkl1)   Det är väl inget direkt konstigt med att tävla lydnad.. Nä, egentligen inte, men saker är den att Loka numera fyllt 9år & vi inte tävlat på 4år & även lagt träningen på is ett bra tag.....

Av Ninni - 20 januari 2012 14:20

Idag är det 3månader sen Teo kom till världen... Min Lille Pojke, eller lille & lille han är en ganska rejäl grabb   2½månadvägde han 7,1kg & har nu storlek 68 i kläder,... Var tog min lille bebis vägen.....   Familjen är äntligen samlad igen Ebb...

Av Ninni - 9 januari 2012 10:19

Snön lyser på dom mesta ställena med sin frånvaro... Just här hemma är det snö & nån kilometer bort sen är det grönt.. Förstår inte vad som händer med våra årstider, dom är ju helt knasiga.. Att inte få ha en vit Julafton är knasigt..   Jul, Nyå...

Av Ninni - 28 december 2011 19:48

Barnvagnar i affärerna.. Fy idag har vi varit i stan, hade tänkt handla lite kläder till lill killen (som växer så det knakar & nu börjar behöva 68 endast liite drygt 2månader ung) Folk är ju nästan hysteriska när det gäller rea, själv hatar jag i ...

Av Ninni - 27 december 2011 20:29

Ja, jag funderar starkt på om jag ska ut med julen... Vet inte riktigt varför men jag har inte haft nån julkänsla alls iår, kanske beror det på att det är helt grönt ute eller nåt annat som jag inte vet... Tror nog att stakar, stjärnor, granen, gardr...

Ovido - Quiz & Flashcards