Alla inlägg under september 2009

Av Ninni - 18 september 2009 19:09

att uppdatera bloggen lite.. Evigheter sen sist, men som jag sagt innan, jag är ingen flitig bloggare rätt om man önskar att jag var det..


Mycket har hänt sen sist & konstigt vore det väl om det inte gjort det... Vet inte var jag ska börja...


Jonas & Jaffa har tränat & tränat för att kunna göra debut i ÖKL med förhoppningarna om ett 1pris..

Den 22 augusti var det dags för debuten & den skedde på Smålands provet "Höglandet"

Husse lite nervös (men det är man väl alltid, det tillhör ju) & Jaffa hade varit lite hängig ett tag, vilket vi förknippat med både löp & fästinghalsbandet (vilket åkte av & numera är hunden sitt vanliga jag igen)

Det slutade iaf med att dom fick ett 2 pris med godkänt släpspår, dom gjorde ett bra jobb men det fattades en del gnista hos Jaffa & en dubbelmarkering som strulade lite..

SAmmanfattade kritiken löd:

"En tik som löser större delen av prövningen på ett bra sätt, lite ineffektivt sök & diffust arbete vid vattenmarkeringen som stör helheten något."

Domare: Lasse Hedman..

Men Husse vad nöjd..

  


Den 6september var det dags för start nummer 2, själv kunde jag inte hänga med & kolla då jag var & firade min farfar som fyllde hela 90år..

Husse ännu en ggr nervös men hunden hade denna gången fått tillbaka det mesta av sin gnista & det slutade med ett 1PRIS.. Så skoj, synd man inte var där & kunde kolla..

Kritiken löd: "En tik som visar upp en fin balans mellan självständighet & följsamhet, vilket gör hennes effektiv genom hela provet" Domare denna ggr var Anders Carlsson

  

  

Då vi haft turen att Andreas Fälth varit & fotat på proven har vi UNDERBARA kort att kolla på.. Tack super snälla Andreas för korten..


Ja, sen en sak som jag tror dom flesta vet om vid det här laget är att i december är det meningen att vår familj ska utökas med en liten bebis.. Närmare bestämt den 30december är det beräknat till...

  

Vi har dock valt att INTE ta reda på om det blir en kille eller tjej då vi vill veta det när den behagar göra entre utanför magen.. Skrattande

Det rör & har sig där inne & den lill* rackaren verkar ha gott om energi... Tvingar sin mamma att gå på toa stup i kvarten & helst flera gånger på natten så hon helst inte få sova så mycket... Men sånt är livet..

Annars mår jag väl bra, dom första tja 12-14v mådde jag illa som tusan & spydde som en kalv Rynkar på näsan men tack & lov ändrade det sig & nu mår jag bra... Lite ont i höfterna & så men det tillhör ju liksom, så jag ska inte klaga...


Planer på ett litet "space" till den lill* är på G... Men just nu tar Växjö Provet (Retriever prov) det mesta av vår tid, det går av stapeln nästa helg & Jonas är provledare & jag är "köksansvarig" så nästa vecka ska det iväg & handlas det som behövs till köket... Försäljning av lite av varje & så maten som ska ut till funkisar & domare..


Nu kallar duschen & sen efter det blir det till att slappa i soffan, det är ju fredagskväll ju Cool.. Väntar på att Jonas ska komma hem med, pappa var & "Kidnappade" honom innan för att göra lite saker. Ta ner potatisen i jordkällaren & lite så...

Imorgon är det Vislanda Marknad & det är en stor dag i barnens ögon så dit ska vi ju givetvis...


Ha de super allihopa så skriver jag mer när jag får lust....

Ovido - Quiz & Flashcards