Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Tävling.....

Av Ninni - 3 juni 2008 09:46

Loka & jag har varit & tävlat LKL1 igen, nån gång ska vi väl få vårt LP1, skam den som ger sig =0)

Denna gången tävlade vi på ÄlmhultsBK, en mysig klubb med underbar natur..

I lördags var det ju jätte varmt & det även på morgonen.. Hua...

Loka & jag som inte tränat alls mycket (dumma matte första gången på länge var i måndas & sen har vi tränat 3 ggr till eller nåt & tävlingen var i lördags)

Vi drog givetvis startnummer 1, men det gjorde inte så mycket med tanke på att det givetvis skulle bli varmare & varmare hela tiden..

Lokavar redan innan betagen av värmen & hjärnan var lite seg..


Vi började med platsliggning, Loka låg superfint hela tiden men givetvis så skulle hon inte sätta sig upp efteråt & därmed blev betyget bara 7..

Sen var det ju tandvisning (mitt värsta moment) det gick super 10 *Glad*


Sen var det linförighet & det är ju våran akilleshäl & inte hjälpte värmen, vi fick 7 som vi brukar & Loka kämpade på...


Läggande, 7,5 då var hon seg både i läggandet & sättandet  efteråt..


Inkallning 8,5 pga hennes tempo & dom som känner Loka vet att Loka brukar ha en rejäl fart... Men värmen tog hårt på henne...


Ställande 7,5, det var dåligare än vanligt.. Det var ju framföringen, sen tog hon steg & tillråga på allt så nosade hon =0)


Apportering var 10 (Kanske värmen hjälpte oss där, hon hon annars har en tendens att rulla den lit)

Hopp över hinder 9, även här fick hon nerdrag på sitt tempo..


Helhetsintrycket blev bara 5,5 pga att mellan varje moment ville Loka helst fly till skuggan & matte fick kämpa som om hunden var helt olydig =0)


Men trots att det inte blev nåt 1pris så är jag ändå nöjd för hon kämpade på & vi tar nya tag & kanske blir det lite bättre träning inför nästa tävling =0) Vi slutade som 5 i våran grupp & jag tror vi var 14st...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 14 maj 2012 13:20

Ja, som rubriken lyder har jag & Loka tävlat lydnad (Lkl1)   Det är väl inget direkt konstigt med att tävla lydnad.. Nä, egentligen inte, men saker är den att Loka numera fyllt 9år & vi inte tävlat på 4år & även lagt träningen på is ett bra tag.....

Av Ninni - 20 januari 2012 14:20

Idag är det 3månader sen Teo kom till världen... Min Lille Pojke, eller lille & lille han är en ganska rejäl grabb   2½månadvägde han 7,1kg & har nu storlek 68 i kläder,... Var tog min lille bebis vägen.....   Familjen är äntligen samlad igen Ebb...

Av Ninni - 9 januari 2012 10:19

Snön lyser på dom mesta ställena med sin frånvaro... Just här hemma är det snö & nån kilometer bort sen är det grönt.. Förstår inte vad som händer med våra årstider, dom är ju helt knasiga.. Att inte få ha en vit Julafton är knasigt..   Jul, Nyå...

Av Ninni - 28 december 2011 19:48

Barnvagnar i affärerna.. Fy idag har vi varit i stan, hade tänkt handla lite kläder till lill killen (som växer så det knakar & nu börjar behöva 68 endast liite drygt 2månader ung) Folk är ju nästan hysteriska när det gäller rea, själv hatar jag i ...

Av Ninni - 27 december 2011 20:29

Ja, jag funderar starkt på om jag ska ut med julen... Vet inte riktigt varför men jag har inte haft nån julkänsla alls iår, kanske beror det på att det är helt grönt ute eller nåt annat som jag inte vet... Tror nog att stakar, stjärnor, granen, gardr...

Ovido - Quiz & Flashcards