Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Flygande platsbitar & Piratögon

Av Ninni - 21 februari 2008 13:56

Ja, vi börjar väl med "Piratögat"

I måndags kom Jonas hem från jobbet med ett rött & konstigt öga, han hade mecklat med nåt på jobbet & fått sig en smäll av en flygade platsbit.. Sköljt med sån där ögondusch men inte gått till Vårdcentralen, för det var nog inte så farligt sa han...Yeh right...

På kvällen rann det & äcklade sig & han satt & höll på ögat hela kvällen.. Sen när vi skulle gå & lägga oss sa han att det var dumt han inte gick till läkaren så det skulle han göra på tisdags morgon & sagt & gjort, han knallade dit & dom ville knappt inte släppa in honom (ja denna jäkla vårdcentral den kunde väl likagärna lägga ner)

Men han fick nån gegga att kleta in & lappar så han kunde vila ögat då han inte fick anstränga det...

Men givertvis tjurig som bara den & åkte ändå tillbaka & jobbade..

Men synen var grumlig & han var mest trött pga att man anstränger ju det andra ögat desstomer ju....

Onsdagen var han hemma så  ögatsskull.. Men det blev bättre på eftermiddagen men synen är fortfarande suddig...

Idag är han tillbaka på jobbet men ringde in till Lasarettet & dom sa att han kunde komma in så han har en tid nu vid 15,45 & jag ska emd & kör för han får ju inte köra hem sen...


Så nu ska jag skutta in i duschen & göra min klar tills han kommer hem...

Får se om jag hinner skriva rapport senare eller om det blir imorgon...


Over and Out


 
 
Maire

Maire

21 februari 2008 17:43

Vad har jag sagt Jonas...du skall inte vara så nyfiken på allt,då händer sådana här grejer.
Ps, det är inte fel att ha en privat chafför ;-) då kan du pimpla lite hej vilt .
kram maire

http://www.kennel-aimhigh.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 14 maj 2012 13:20

Ja, som rubriken lyder har jag & Loka tävlat lydnad (Lkl1)   Det är väl inget direkt konstigt med att tävla lydnad.. Nä, egentligen inte, men saker är den att Loka numera fyllt 9år & vi inte tävlat på 4år & även lagt träningen på is ett bra tag.....

Av Ninni - 20 januari 2012 14:20

Idag är det 3månader sen Teo kom till världen... Min Lille Pojke, eller lille & lille han är en ganska rejäl grabb   2½månadvägde han 7,1kg & har nu storlek 68 i kläder,... Var tog min lille bebis vägen.....   Familjen är äntligen samlad igen Ebb...

Av Ninni - 9 januari 2012 10:19

Snön lyser på dom mesta ställena med sin frånvaro... Just här hemma är det snö & nån kilometer bort sen är det grönt.. Förstår inte vad som händer med våra årstider, dom är ju helt knasiga.. Att inte få ha en vit Julafton är knasigt..   Jul, Nyå...

Av Ninni - 28 december 2011 19:48

Barnvagnar i affärerna.. Fy idag har vi varit i stan, hade tänkt handla lite kläder till lill killen (som växer så det knakar & nu börjar behöva 68 endast liite drygt 2månader ung) Folk är ju nästan hysteriska när det gäller rea, själv hatar jag i ...

Av Ninni - 27 december 2011 20:29

Ja, jag funderar starkt på om jag ska ut med julen... Vet inte riktigt varför men jag har inte haft nån julkänsla alls iår, kanske beror det på att det är helt grönt ute eller nåt annat som jag inte vet... Tror nog att stakar, stjärnor, granen, gardr...

Ovido - Quiz & Flashcards