Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Ninni - 16 februari 2008 15:47

Inatt var det 11minus.. Brr.. Tur man sover inne.. Hihi...


I morse när jag skulle tvätta så funkade maskinen, den lät bara "klick"-"brrrrrrr" & sen hände inget mer. SUCK, nu har maskinen pajat tänkte jag & såg pengarna flyga iväg.. Tänkte då på att det varit så kallt inatt, men inte fasen ska vattnet frysa i huset tänkte jag & satte på kranen i tvättstugan & nääää, det rann så fint så fint.. Gick sen & käkade lite frukost för att återigen testa om maskinen funkar (Skam den som ger sig... Maskinen kanske behövde sovmorgon) Men nä den funkade inte nu heller.. Sen kom pappa & jag berättade om mitt problem.. Han sa, men är du säker på att vattnet inte frusit då.. Jaaa.. svarade jag, testade kranen innan & vad händer när jag sätter kranen på kallvatten.. Det kommer INGENTING (innan var den på varmvatten, tänkte väl inte jag på heller) Så då visste vi vad skon satt, vattnet hade fruset & det var ju inte bra så på med värmefläktar för att försöka tina upp rören, timmarna går men inget händer.. Men NU för typ 10min sen droppade det i kranen & det droppade snabbare & snabbare, sen kom det en mini liten strålen & sen sa det "POFF" & det rann så fint så fint (Förutom att vattnet var helt rostfärgat, men det försvann på ett kick)

Så nu brummar tvättmaskinen som den ska igen & mina kläder blir rena & fina..


Jonas är i "Verkstaden" & donar, vi ska sätta tak därute, det är öppet till nock & därmed mega kallt & det drar ju in i resten av huset.. Det ska bli vårt nya förråd & vårt nuvarande förråd ska bli vedbod & göras in ingång till pannrummet (Vi har allt för liten plats för veden som det är idag & måste köra in ved 2 dagar i veckan & det är ju hopplöst) så hoppas vi att det blir kanon...

Sen måste vi fixa en vedbod, massor att fixa & så skulle vi ju fixa hundgårdar med men det får väl blir ett senare projekt.. Sen har vi ju toan på bottenvåningen som står oinredd, men vi tar en sak i taget & först får det bli det som är ett måste, vi klarar ju oss med bara 1 toa...


Nu ska jag ta & gå ner & fixa till middagen, mamma & pappa kommer på "hemma pizza" Mamma beställde det för ett tag sen & nu ska det bli verklighet =0)


Imorgon kommer Catherine, Maire & H-G för att ha lite "Golden träning" & i ska grilla lite korv & kolla på Fart-test filmen & bara prata skit...


Bye bye



Ovido - Quiz & Flashcards