Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Ninni - 20 maj 2008 08:42

Det är skoj att läsa folks bloggar & jag kan tycka det är lite "Tråkigt" när dom inte uppdateras så ofta MEN jag förstår dom, hur ofta skriver jag själv?? Inte speciellt ofta, tycker inte jag har tid, jobbar man på dagarna är ju det uteslutet under den tiden & sen när man kommer hem ja då är det oftast en massa saker som ska göras då med....

Men mycket hinner hända mellan varven jag skriver..

Vi kan ju börja med att Sigge våran katt har varit borta i över 3veckor nu, jag tror ju aldrig att han kommer tillbaka utan att han är överkörd, tagen av rovdjur eller nåt, död iaf.. Men men sånt är livet & jag kan inte göra nåt åt det tyvärr.. En mycket snäll kisse var han & han var inte mer än 1år...


Jonas & jag tillbringade förra helgen i Halmstad i stugan, mycket skönt.. Det var den enda helgen vi kunde åka iväg typ för sen har vi fullt upp varenda helg fram till semestern som drar igång v28.. Det är konfirmationer, studenter, kalas av olika slag... Hundtävlingar & en massa annat. Men det är ju skönt att ha nåt att göra.. ha ha..


Trädgården grönskar som bara den, det poppar upp saker i landen som vi ju inte har nån aning om att dom finns, så är det ju när man upplevar första /våren sommaren i huset...

Äppelträden är helt översållade med blommor & nu när dom håller på att blomma över ser det ut som om det snöar eller iaf har snöat i trädgården då gräsmattan är bitvis mycet vit =0)

Vi har även haft en traktorgrävare om grävt igen "hålet" på baksidan, förreägaren har ju planerat ytterligare en damm i trädgården, dock denna på baksidan i modell större. Vi kände dock att det räckte med 1 damm & att det var skönt med en rejäl gräsmattebit, & det fick vi, den känns jättestor nu när "hålet" & stenarna runt om är borta...

För knappt 1 timme sen så kom matjorden som ska läggas ovanpå så det blir jämt & fint...


Den härliga sommarvärmen som var för nån vecka sen har försvunnit & bytts mot ett betydligt kallare väder, men vi är ju bara i Maj, inte mitt i högsommaren.. Men ibland skiner solen till & det blir riktigt varmt & skönt...


I förra vecken så var jag & Zandra iväg & spårade med Loka, Gib & Maq (Alla 3är Rottisar & Bästa vänner *smile* )

Allas spår gick bra, Loka var HET men det är ju inget ovanligt för det har hon alltid varit men nu har vi ju inte spårat (eller tränat heller) så mycket att hon var extra het, mem hon klarade spåret & fick in alla apporter rätt om spåret kändes liet slarvigt pga att hon var SÅ het...

Vi försökte ta bilder på våra älskade Rottisar men det var lite mörkt (klockan var nästan 21,30) så dom blev inte alls bra, hundarna har helt självlysnade ögon & ser allmänt hemsk ut.. hehe. Men jag slänger in en bild iaf..

Det är Maq längst till vänster en snart 2årig hane

Loka i mitten & hon är ju ca 5½ årig tik

& så Gib längst till höger som den 30/5 fyller 5år..

Loka ser ut som en valp i mitten mellan dessa 2 bjässar hehe, Gib ser ju inte ut att vara den äldsta hanen om man säger så, då han är betydligt nättare i sin kropp än Maq, men båda är ungefärligt lika höga..


Nu ska jag äta lite frukost snart, vill gärna vara vaken ett tag innan jag äter & sen ska jag städa, tvätta & dona med hundarna, jag är ju ledig hela dagen idag & ska iväg & städa ikväll...


Imorgon jobbar jag på dagen & sen ska jag hämta på "saker" på kvällen, får sen, uppdaterar kanske imorgon om våra 2 nya "saker" (som är levande varelser)





Ovido - Quiz & Flashcards