Alla inlägg under januari 2008

Av Ninni - 1 januari 2008 12:17

Hej Allihop!!

 Vill önska er en riktigt god fortsättning & hoppas att ni får ett bra 2008!!


Jag är ÄNTLIGEN tillbaka i "rymden" & det känns underbart, efter att ha varit utan internet i dryga 2 månader började jag bli smått desperat (fråga gärna Jonas)  Jag köpte 3s mobila bredband då dom garanterat att det skulle funka hos mig, band mig i 24månader & kommer hem & det funkar inte, mega skoj, en fredgs kväll när jag sett framemot en surfande helg...

Efter mycket strul fick jag mitt avtalt hävt & betalade bara frakten för att skicka modemet till sthlm...

NU sitter jag istället här med Telias mobila & det funkar utan problem ÄN så länge iaf *Håller tummarna*

Lyckan är total & just nu känns det som om jag svävar på små rosa moln, visst det låter säkert helknäppt men det är SÅ mycket jag skött över internet så när man blir utan blri man "knäpp" eller iaf knäppare än vanligt.. hehe..


Har hur mycket som helst att berätta men det får jag skriva i evigheter...

Julen är avklarad & Nyår med för den delen, min kusin Linda & hennes sambo Andreas har fått en liten son, Grattis....

Den 28 var vi på Glögg Cup hos Maire & eftersom det hela var ett Jippo så ställde även Loka upp (för er som inte vet är Maire & Catherine uppfödare av Golden under namnet Aim High  & även dom som ixade så att Jaffa kom till Sverige) Det var sök med dummies & markeringar, linjetag & att gå på linje samt hämta tennisboll i hink..

Måste faktiskt säga att för att vara en Rottis var hon välidgt duktigt, hon fixade allt, fick sända henne 2ggr på 2 söket då hon kom in tom & sen hittade hon en, samt linjetaget fick dom visa henne, men det hade hon ju aldrig gjort innan... Hon var rätt ensam ibland Labbarna & Golden & så var det faktiskt enJakt Cocker med också...

TACK Maire för en trevlig dag!!!


**************************************************
**********************************************

Den 26 var jag på en inoff utställning i Moheda & skulle ställt Keeshound men Helene var tvungen att åka iväg på jobb så jag tog bara med mig Loka & Jaffa för att socialträna & kolla på andra hundar..

Det slutade dock med att jag ställe Cane Corso hane, skoj... Moltas vägrade trava med matte utan skulle bara skritta, han fick 1 HP & slutade som 3 BHKL.. Matte var nöjd & det var Moltas med när han fick komma till matte igen.. hehe.. Lille Moltas...

Nästa gång kommer jag & hejjar på er igen Ann & håller tummarna...


**************************************************
**********************************************

Loka & Jaffa löper båda 2 & Zingo är tokig & jag blir med snart tokig, på gnällandet & stampandet & skällandet (det har jag aldrig gjort innan, tiidigt på mornarna, suck)

Men men det är väl  bara att härda ut, det är tar ju nån vecka till innan det är över, Zingo bra älskar ju Loka & det är ömsesidigt "tyvärr", JAffa däremot skiter han i, löper nån så ÄR det Loka säger Zingo.. Fniss...

 *************************************************
**********************************************


Nu ska jag göra mig klar, vi ska till Mamma & Pappa & äta lite middag, vara där om 30 min & här sitter jag & pratar i tele...


Ha de bäst!!


Kramizar!!!

Ovido - Quiz & Flashcards