Direktlänk till inlägg 16 januari 2008

Utmaningarna

Av Ninni - 16 januari 2008 15:53

UTMANING NUMERO ETT

Vad gjorde du för tio år sedan?(för djur 1 år sedan) Matte: Det var innan ”hunderiet” & jag var tonåring somvar ute med mina gamla kompisar & hade skoj.. .Loka: Umgick betydligt mer med mina träningvänner Gib (som nu mera även har lillebrossan Maq)& Mte adra (Kallas Korvtten)… Vad gjorde du för ett år sedan?(för djur, en månad sedan) Matte: Bodde i Geramon med familjen & längtade efter att hitta ett nytt & eget hus (& den önskan är ju uppfylld för sen i slutet av oktober har vi bott i vårt nyinköpta hus) Loka: Jag var på G att börja löpa så jag var lite knasig säger matte =0) Fem snask jag gillar: Matte: Popcorn, choklad, sega godisar & Sura godisar, kommer inte på nr 5.. Loka: ALLT, eller nästan allt iaf, gillar inte lök & sånns starka saker riktigt…

Fem sånger som du kan hela texten till: Matte: Jag gillar ju verkligen att sjunga & kan ganska många saker men när man är så här mycket på Dagis är det ju massor med barnvisor men sjunger dagligen… Loka: Kan inte sjunga men brukar smaska & även pipa när jag ska få mat =0) Vad skulle du göra om du var miljonär? Matte: Finns ju alltid vissa saker man vill köpa sig & det finns ju ALLTID saker som behövs till huset & som man vill ändra på.. Viggo: Köpa mig MASSOR med mat, godis & Tuggben för det älskar jag, samt nåt litet djur att gosa med Fem saker som du gillar att göra: Matte: Hålla på med hund, sjunga(högt när ingen hör), jobba på dagis (japp, konstigt men sant att man gillar jobbet så mycket), vara hemma & mysa med familjen, både 2 & 4 benta samt träffa vännerna. Loka: Äta, sova, gosa med matte & träna... Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa: Matte: Hmm, jag vet inte riktigt, kommer inte på nåt speciellt nu men givetvis finns det kläder jag aldrig skulle klä på mig.. .Loka: Sånna där fjantiga dräkter som finns till småhundar, urk jag är ju en stor & tuff Rottis, då kan man inte ha fjantkläder utan man ska ha nithalsband *fniss*. Fyra favoritsaker: Matte: Jonas, barnen, hundarna & katten samt min ”gamla” familj. Loka: Bollar, stora som små, pipleksaker,

------------------------------------------------------------------------------------------------UTMANING NUMERO TVÅ;

Denna utmaning går ut på att skriva en lista på sju saker man önskar sig. Det behöver inte vara materiella eller realistiska saker. Sedan ska man utmana andra bloggare.

1. Att nära & kära (Då räknas både 2 & 4 benta)får vara friska & krya & leva ett bra & långt liv…

2. Fast jobb på dagis =0)

3. Att vi kan renovera det som behövs utan att det kostar multum….

4. Att jag kommer igång med Lokas träning på riktigt & att vi uppnår vår hemliga mål

5. En bra hundgård till hundarna

6. Umgås mer med mina vänner

7. Lite ego måste jag väl vara med. Jag skulle ju inte tacka nej till en lagom stor summa pengar så jag/vi kan unna oss lite extra…

Jag utmanar Göthberg (mina andra Bloggare har ju liksom redan gjort detta)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 14 maj 2012 13:20

Ja, som rubriken lyder har jag & Loka tävlat lydnad (Lkl1)   Det är väl inget direkt konstigt med att tävla lydnad.. Nä, egentligen inte, men saker är den att Loka numera fyllt 9år & vi inte tävlat på 4år & även lagt träningen på is ett bra tag.....

Av Ninni - 20 januari 2012 14:20

Idag är det 3månader sen Teo kom till världen... Min Lille Pojke, eller lille & lille han är en ganska rejäl grabb   2½månadvägde han 7,1kg & har nu storlek 68 i kläder,... Var tog min lille bebis vägen.....   Familjen är äntligen samlad igen Ebb...

Av Ninni - 9 januari 2012 10:19

Snön lyser på dom mesta ställena med sin frånvaro... Just här hemma är det snö & nån kilometer bort sen är det grönt.. Förstår inte vad som händer med våra årstider, dom är ju helt knasiga.. Att inte få ha en vit Julafton är knasigt..   Jul, Nyå...

Av Ninni - 28 december 2011 19:48

Barnvagnar i affärerna.. Fy idag har vi varit i stan, hade tänkt handla lite kläder till lill killen (som växer så det knakar & nu börjar behöva 68 endast liite drygt 2månader ung) Folk är ju nästan hysteriska när det gäller rea, själv hatar jag i ...

Av Ninni - 27 december 2011 20:29

Ja, jag funderar starkt på om jag ska ut med julen... Vet inte riktigt varför men jag har inte haft nån julkänsla alls iår, kanske beror det på att det är helt grönt ute eller nåt annat som jag inte vet... Tror nog att stakar, stjärnor, granen, gardr...

Ovido - Quiz & Flashcards